equipe-19-en-23.reismee.nl

De cirkel is rond!

Vandaag, zondag 8 juni, hebben we de laatste etappe afgelegd van Oslo naar Göteborg. Omdat het niet zo'n lange route was (ca. 350 km), besloten we om voor vertrek nog even Oslo in te gaan. Daar was het de vorige dag niet meer van gekomen, omdat we pas om een uur of 7 in het hotel aankwamen. Oslo is een bruisende, moderne stad en we hadden er makkelijk een dag (of twee) kunnen doorbrengen, maar gezien de beperkte tijd hebben we alleen een wandeling langs de haven gemaakt en daar koffie gedronken. Leuke stad om nog eens terug te komen! Om een uur of half 12 zijn we via een alternatieve route naar Göteborg gereden. We wilden namelijk onderweg even over de eilandjes rijden, waar we goede herinneringen aan hadden van de vorige keer dat we Zweden bezochten. Op Orust hebben we gepicknickt. Vandaar was het nog ca. 80 km naar Göteborg. Om een uur of 5 kwamen we aan bij het Ibis hotel (op een boot), waar we ook de eerste nacht hadden doorgebracht.
Even opgefrist en om half 7 naar de overkant van de straat gelopen, waar we het afscheidsdiner hadden. Morgen hebben we nog bijna  een hele dag in Göteborg voordat we de boot op gaan. Na de overtocht naar Kiel volgt dan nog de laatste lange rit naar huis, een kleine 600 km.
Het zit er bijna op.. We hebben heel veel gereden en heel veel gezien. Telkens wisselende landschappen, het werd nooit saai. We hebben een paar keer wat kleine mankementen aan de auto's gehad, maar dankzij het geweldige technische team konden die iedere keer snel worden verholpen. We hebben ervan genoten, het was een zeer geslaagde reis!