equipe-19-en-23.reismee.nl

Lørdag

Zaterdag - oftewel Lørdag.
Vandaag was rustdag, sleuteldag, koningskrabdag en Nordkapp-groepsfotodag!
Een rustige start: ontbijt om een uur of 8, dus echt wel uitslapen vergeleken met de afgelopen - en komende - dagen.. Daarna is er door de heren wat aan de auto's gesleuteld (hoezo rolbevestigend..) en konden de dames wat tutten. Om een uur of 12 zijn we naar het centrum van Honningsvåg gereden. De rest van het gezelschap (het grootste deel) ging op king crab excursie, deels per bus en deels per motorboot. Wij hadden daarvoor bedankt, omdat Marcel geen grote liefhebber is van vis en tijdens de excursie werd de gevangen krab genuttigd als lunch en was er geen alternatief. Wij hebben in Honningsvåg ook koningskrab gegeten in een heel leuk restaurantje, waar ook een broodje kaas op het menu stond. Marcel en Jan Pieter waren bijna met de Hurtigruten vertrokken, maar besloten op het laatste moment toch maar te blijven.
Na de lunch vast getankt en broodjes ingeslagen voor de barre tocht van morgen.. Om kwart voor 5 opnieuw naar de Noordkaap gereden, omdat er een groepsfoto gemaakt ging worden met alle deelnemers + auto's. Alle auto's werden in een kring opgesteld met de deelnemers ernaast. Vervolgens zijn we gefilmd en gefotografeerd door Geja van het filmteam. Het was een schitterend gezicht! De avond wordt afgesloten met een gezamenlijk buffet in ons hostel en vanavond gaan we nog 1 x in onze stapelbedjes! Morgen om 1/2 6 op, 6 uur ontbijt en half 7 rijden! Lange, zware etappe naar Tromsø: 665 km...