equipe-19-en-23.reismee.nl

Van Kabelvåg naar Mo i Rana

Vandaag stond in het teken van TUNNELS... en wegwerkzaamheden.. En wegwerkzaamheden in tunnels.. Het was niet een superlange tocht maar er zat wel een overtocht met een ferry op de route en we werden af en toe behoorlijk opgehouden door wegwerkzaamheden, waar zo op het oog niet veel gewerkt werd. Erg frustrerend dus!
Vanochtend vroeg vertrokken na een heerlijk ontbijt op de veranda van ons huisje. Het was prachtig weer, we moesten zelfs onderweg wat luchtigers aantrekken!
De ferry van half 11 op de valreep gehaald, samen met zo'n 25 andere equipes.
Heerlijk in de zon op het dek, kopje koffie erbij..
Lekker geluncht met een boterhammetje met kaas en gauw weer verder.
Ongeveer 80 km van Mo i Rana passeerden we opnieuw de poolcirkel, nu richting het zuiden. Ruim een week geleden passeerden we ook de poolcirkel, toen in Finland, dus al die tijd hebben we boven de poolcirkel doorgebracht!
Bij het poolcirkelmonument helaas nog wat schade opgelopen aan de auto van Marcel, toen een andere deelnemer even niet goed oplette en achteruit reed tegen de Amazon. Een iets gedeukte rozet, de schade valt gelukkig mee.
Door al het oponthoud waren we rond 18.00 uur pas bij het hotel, maar we waren lang niet de laatsten..
Na het diner, lees ietwat chaotisch verlopen buffet, gingen de meesten vroeg naar bed. Na 12 dagen begint de vermoeidheid ons toch parten te spelen..
Morgen weer een vroege start, want de op een na langste etappe staat op het programma: 665 km naar Kristiansund.