equipe-19-en-23.reismee.nl

Naar Geiranger, via de Atlantische Weg en de Trollstigen.

Uitslapen! Prachtig weer en een heerlijk verzorgd ontbijt om half 9!
De auto inpakken (checken of het amperelampje niet weer aanstond) en rond half 10 vertrokken. We moesten even goed op de routekaart kijken, want TomTom gaf soms andere opdrachten dan in het routeboekje stonden. Toch zonder kleerscheuren de stad kunnen verlaten. Eerst weer door een tunnel en al snel reden we op de prachtig mooie Atlantische Weg! Wat een uitzicht, wederom supermooi.
We kwamen onderweg nog een enthousiaste Australiër tegen die van alles wilde weten, dat is altijd erg leuk, maar werkt soms ook wat vertragend.
We hebben weer een picknick gehouden, leuk gezamenlijk op een kleedje met wat brood en kaas en niet te vergeten...hagelslag.
Vandaag mochten we twee keer met een ferry overvaren, dat lukte wonderbaarlijk snel. Bij de eerste ferry reden we meteen de boot op en bij de tweede ferry hebben we misschien 10 minuutjes gewacht.
Tussen beide ferry's in was daar de Trollstigen. Wat een klim en wat een bochten en niet te vergeten, wat een uitzicht op de route die je reed en de gigantische waterval! De mannen hoefden vanavond niet meer naar de Gym, ze hebben hun armspieren vandaag al voldoende gebruikt.
Toetje was het fantastische hotel, waar we zelfs opgewacht werden. Een mooie kamer en wederom een uitzicht op een iets kleinere waterval.
Prima buffet volgde tezamen met nog zo'n 100 Chinezen.
Er werd ook walvis geserveerd, wat alleen door Sandra geproefd is, best lekker, maar de gedachte dat het walvis was maakte het dubbel.
Na de overvloedige maaltijd gingen de mannen nog even sleutelen / meekijken onder motorkappen en de vrouwen hebben de wandeling naar de onderkant van de waterval ondernomen. Het was geweldig om zo dichtbij die kolkende watermassa te lopen. We kregen wel een douche, maar het was de moeite waard.
Marcel is nog even naar het automuseum gelopen, dat in de kelder van het hotel gevestigd is. Prachtige Amerikaanse oldtimers..
We gingen weer vroeg naar bed, want het was een behoorlijk vermoeiende dag geweest.