equipe-19-en-23.reismee.nl

Vaarwel Noordkaap, hallo Tromsø!

We moesten weer vroeg op, reveille om half 6 en om 6 uur ontbijt. Vertrek om half 7 lukte zelfs iets vroeger.
We passeerden al snel de overblijfselen van wat eens een rendier was, we moeten echt goed op blijven letten dus!
Pittige bochten en hobbelige wegen hielden ons niet tegen en het eerste stuk verliep heel voorspoedig.
We hadden brood mee genomen voor de lunch onderweg en konden daarom een mooi plekje zoeken om te lunchen, dat lukte perfect. Een prachtig plekje, waar werkelijk niemand was, iets van de grote weg af. Er waren scholeksters en zelf de tureluur ontbrak niet. Ze waren wel een beetje van slag, ze waren niet zoveel visite gewend....
Er was een keuze vandaag om over te varen met een pont, twee keer, je kon er tijd mee besparen, maar wij besloten dat we alle kilometers willen rijden en hebben dus onze prachtige route vervolgd.
Om kwart voor 5, iets vroeger dan verwacht arriveerden wij in Tromsø, het Parijs van Noorwegen. Een mooie stad alwaar we in twee verschillende hotels verbleven.
Parkeren in een soort grot, een klein stukje lopen naar het hotel en snel naar de kamers. Mooi hotel, wel wat kleine kamers, maar ja, de bedden zijn oké!
Snel foto's plaatsen en daarna uit eten, want er was helaas na deze lange rit geen diner voorzien.
Heerlijk gegeten in het steakhouse en daarna terug naar het hotel, we waren best moe.
In de hotellounge konden we een kopje koffie krijgen en daarna zijn we heerlijk gaan slapen.